Open Graph Tester
Voer een URL in
Bij het delen van inhoud op Facebook en andere sociale netwerken is klikaantrekkelijkheid erg belangrijk. Een geoptimaliseerd voorbeeld op maat voor de doelgroep leidt tot forse verbeteringen in de CTR (Click Trough Rate). Met het Open Graph protocol kun je jouw social sharing-prestaties optimaliseren en daarmee een concurrentievoordeel behalen. Daarom is het erg belangrijk om de Open Graph-tags op de juiste manier te implementeren. Deze tool zal je helpen dit op de beste manier te doen. En het mooiste is dat de Open Graph Checker gratis is!
Welke Open Graph tags moet ik gebruiken?
Voor een geldige Open Graph implementatie moet je bepaalde tags op je pagina's plaatsen. Er zijn vier verplichte tags voor elke pagina:
- og:title
- og:type
- og:image
- og:url
Er zijn talloze optionele Open Graph tags - maar als je een geldige implementatie van de vereiste tags hebt, zal het in orde zijn en zul je jouw concurrentie al voor zijn. Als je alles wilt weten over het og: protocol, lees dan de documentatie. Nadat je de vereiste tags hebt geïmplementeerd, kun je deze gratis testen met deze Open Graph Check.
Wie ondersteunt het Open Graph protocol?
Het Open Graph-protocol is oorspronkelijk gemaakt door Facebook, maar wordt in feite ondersteund door een breed scala aan sociale-mediaplatforms, waaronder:
- Facebook
- Pinterest
- Twitter
- Linkedin
- Instagram
Als je bedenkt dat social media platforms één van de belangrijkste verkeersbronnen voor je website zijn, is het zeker de moeite waard om het Open Graph protocol te implementeren. Als je de vereiste Open Graph tags al hebt geïmplementeerd, kun je het beste de implementatie eerst testen.