Ontdek gratis duizenden suggesties voor long tail keywords.
Resultaten |
# |
Keywords |
Keyword Lengte |
Aantal Woorden |
Wat zijn long-tail keywords en hoe werken ze in zoekmarketing? Doe een doelgericht zoekwoord onderzoek en je zult erachter komen!
Wat zijn long-tail keywords precies?
Long-tail keywords zijn langere en specifiekere woordgroepen die bezoekers eerder zullen gebruiken wanneer ze dichter bij de aankoop van een product zijn of wanneer ze gesproken zoekopdrachten gebruiken. De meeste longtail-zoekwoorden hebben een lager zoekvolume dan korte of 'hoofd'-zoekwoorden. Ze zijn in het begin een beetje contra-intuïtief, maar ze kunnen enorm waardevol zijn als je weet hoe je ze moet gebruiken.
Hoe werken long-tail keywords?
Neem dit voorbeeld: als je een bedrijf hebt dat vintage kleding verkoopt, is de kans groot dat je pagina's nooit bovenaan een organische zoekopdracht naar 'kleding' zullen verschijnen omdat er te veel concurrentie is (dit is met name het geval als je ' een kleiner bedrijf of een startup hebt). Maar als je specialiseert in, bijvoorbeeld, hedendaagse moderne kleding, dan zullen trefwoorden als 'moderne hedendaagse jongens kleding' op betrouwbare wijze die consumenten vinden die op zoek zijn naar precies dat product.
Het beheren van de juiste keyword combinaties is gewoon een kwestie van betere communicatielijnen tot stand brengen tussen je bedrijf en de klanten die er al zijn en actief winkelen voor wat je aanbiedt.
Denk er eens over na: als je het woord "auto" googelt (een zeer breed zoekwoord dat soms wordt aangeduid als een "hoofdterm"), hoe groot is dan de kans dat je uiteindelijk doorklikt naar een verkoop? Maar als je 'MPV 5 deurs automaat elektrisch' googelt, weet je precies wat je zoekt en ben je waarschijnlijk bereid er op dat moment voor te betalen.
Het is duidelijk dat je met lange sleutelwoord reeksen minder verkeer trekt dan met een meer algemeen zoekwoord, maar het verkeer dat je trekt, zal beter zijn: meer gericht, meer toegewijd en meer verlangend naar je services.
Doelgericht bezoekers vinden met een goed zoekwoord onderzoek
Met een kort zoekwoord kan de concurrentie voor rankings hevig zijn, maar bezoeken kunnen verspreid zijn en de rendement van investering kan laag zijn. Met slimme implementatie van long-tail zoekwoorden trek je misschien minder bezoekers aan, puur op basis van cijfers, maar het rendement op je investering zal verhoudingsgewijs veel hoger zijn: je trekt precies het publiek aan waarnaar je op zoek bent, en dat publiek zal veel sneller bereid zijn te kopen dan dat van je minder slimme concurrenten.
Hoe vind je de juiste zoekwoord combinaties?
Zoekwoord combinaties vinden is gemakkelijk met de gratis tool voor zoekwoorden onderzoek van SeoSos. Voer gewoon het zoekwoord in dat je wilt onderzoeken en de tool geeft tientallen, honderden of soms duizenden van de meest populaire zoekwoorden weer. Klik op de knop 'Exporteer als CSV' om de volledige lijst met lange trefwoordzinnen op te slaan, helemaal gratis.
Het gebruik van lange sleutelwoord combinaties in je marketingcampagnes is een win-winsituatie: betere zoekresultaten, meer gekwalificeerd zoekverkeer en lagere kosten per klik.