Vul een domeinnaam in
De links die op andere websites bestaan maar naar jouw website verwijzen, worden backlinks naar je website genoemd. Ze worden ook wel inkomende links of binnenkomende links genoemd. In SEO-termen, hoe meer backlinks je website heeft, hoe beter het is voor de ranglijst. Ook speelt de kwaliteit van de backlinks een vergelijkbare rol bij het verbeteren van je positie op de resultatenpagina's van zoekmachines. Je vraagt je vast af hoe? In feite worden backlinks gezien als een soort aanbeveling door zoekmachines zoals Google. Daarom zal een groter aantal backlinks naar je website een aanzienlijke invloed hebben op je zoekresultaten.
Wanneer je nadenkt over de vraag hoe je backlinks van hoge kwaliteit kunt genereren, houd de oplossing dan altijd gericht op de kwaliteit van de link en niet op de hoeveelheid links. Richt je bij het targeten van sites voor linkbuilding op sites met een domeinautoriteit die hoger of gelijk is aan die van je eigen site. Aan de andere kant zal de SERP-ranglijst van je site eronder lijden als deze veel backlinks van slechte kwaliteit of backlinks bevat die afkomstig zijn van een spamwebsite.
Wanneer je door een website wordt gelinkt, krijg je een backlink. Backlinks in SEO zijn erg belangrijk. Nog niet zo lang geleden waren Backlinks de beste kanshebber voor SEO-ranking. Nu, met de tijd, heeft Google ook andere rangschikkingsfactoren toegevoegd. Backlinks was vroeger een van de belangrijkste parameters voor een hoge paginarangschikking en een betere ranking van zoekwoorden. Na verloop van tijd heeft Google echter de prioriteit van backlinks verlaagd en meer signalen toegevoegd om een website te rangschikken. Backlinks zijn toepasselijk gesegmenteerd in 2 soorten: Dofollow-backlinks en Nofollow-backlinks. Als het de noodzaak is om backlinks te maken, richten we ons voornamelijk op het maken van dofollow-backlinks.